Garantie si conformitate

DECLARATIE DE CONFORMITATE

Declaram , asiguram si  garantam pe proprie raspundere, conform prevederilor Art. 5 din H.G. nr. 1022/2002 si a SR EN ISO/CEI 17050-2010,  privind regimul produselor si serviciilor care pot pune in pericol viata, securitatea muncii si protectia mediului, ca produsele ce fac obiectul facturii emise de SC ROTARU TRAILERS SRL, inregistrata la ORC sub nr J26/312/2014 avand codul de inregistrare in scopuri TVA  RO30910296, sunt in conformitate cu normativele producatorilor si nu pun in pericol viata, securitatea muncii si nu produc un impact negative asupra mediului si sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor si listelor editate de catre producatori, fiind conforme normelor europene de calitate si sunt in conformitate cu specificatiile tehnice ale producatorului.

CERTIFICAT DE GARANTIE SI CALITATE

Garantia se aplica in conformitate cu Legea 449/2003 cu modificarile ulterioare, OG 21/1992, (r2), acte normative valabile pentru clientii persoane fizice pe teritoriul Romaniei privind vanzarea produselor si garantiile asociate, care transpune in dreptul roman Directiva 1999/44/EC si nu limiteaza, ignora sau restrictioneaza direct sau indirect drepturile legale si interesele legitime ale cumparatorului, asa cum sunt prevazute de lege. In cazul persoanelor juridice, termenul de garantie este jumatate din cel acordat persoanelor fizice. Asigurarea garantiei se face de catre vanzator la datele de contact mentionate mai sus.
Durata medie de utilizare si termenul de garantie aferent fiecarei categorii de produse este mentionat mai jos. Termenul de garantie legala de conformitate este de 24 luni de la data achizitionarii produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni.  Termenul de remediere a deficientelor constatate este de 15 zile calendaristice pentru persoane fizice conform Legii 449/2003 (r) de la momentul aducerii la cunostinta vanzatorului prin intermediul datelor de corespondenta mentionate in actul de vanzare sau din momentul predarii produsului catre unitatea de service in baza unui proces verbal de predare-primire, in functie de caz.  Pentru persoanele juridice remedierea se va realiza in maxim 25 zile calendaristice.
Produsele de folosinta indelungata la care au aparut neconformitati trebuie sa intre in posesia magazinului vanzator pentru constatare service, confirmare/infirmare deficiente reclamate si aplicare a garantiei. Perioada de neutilizare a produsului de catre consumator din motive tehnice neimputabile utilizatorului va fi prelungita cu termenul petrecut in service. In cazul in care produsul isi petrece in service un numar de zile ce insumat depaseste 10% din perioada de garantie, consumatorul va primi un produs nou in schimbul celui defect sau i se va restitui contravaloarea in functie de solicitare.
Modalitatile de asigurare a garantiei sunt: intretinere; reparare; inlocuire; reziliere contract si restituire contravaloare produs (in aceasta ordine). Aducerea la conformitate a produsului in termenul de garantie se realizeaza in primul rand prin reparare, utilizandu-se doar piese noi, apoi prin inlocuire si ulterior prin rezilierea contractului (returnarea contravalorii produsului) daca aceasta din urma nu este disproportionata si daca celelelte masuri reparatorii nu au putut fi realizate, in fiecare caz fara plata. Garantia este prelungita de catre vanzator cu perioada de timp in care produsul a stationat in service pentru reparatii. Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru a beneficia de garantie, este obligatorie prezentarea certificatului de garantie, insotit de factura de achizitie (copie)/bonul fiscal al produsului. Garantia se acorda numai pentru defectele aparute in conditiile exploatarii normale conform destinatiei produsului.
In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:
- maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
- maxim 25 de zile calendaristice in cazul persoanelor juridice
Garantia se acorda pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani dupa cum urmeaza:
1. 24 luni pentru piese de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare
2. 18 luni pentru piesele after-market / 18 luni durata medie de utilizare
Situatiile in care se exclude sau se pierde garantia :
- Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR;
- Piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
- Piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;
- Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate
- Piesa s-a uzat sau deteriorat datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a ehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului remorcii;
- Remorca a fost folosita sau exploatata la alti parametri (ex. sarcina utila mai mare decat cea inscrisa in cartea de identitate).
- Remorca fost accidentata sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
- Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;
- Piesele prezinta o uzura normala.
- In cazul tamburilor si a sabotilor de frana, garantia se acorda doar la schimbarea simultana a acestora pe ambele parti ale axei.

Piesele care fac obiectul unei reclamatii în garantie vor fi însotite de urmatoarele documente:
- Copie dupa factura de achizitie de la S.C. ROTARU TRALERS S.R.L., bonul sau chitanta cu care a fost cumparata piesa;
- Dovada montarii intr-un service autorizat R.A.R (deviz de montaj) si documentele fiscale aferente;
- Nota de constatare emisa de catre un service autorizat R.A.R. prin care se constata si se descrie detaliat defectiunea:
- Raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul.
- Copia dupa Cartea de Identitate a remorcii;
- Copie autorizatie R.A.R. a service-ului unde s-a facut montajul (fata + verso)
Reclamatia depusa de cumparator va fi analizata si va primi un raspuns în termen de 15 zile calendaristice de la data receptiei produselor reclamate la sediul vanzatorului, însotite de toate documentele enumerate mai sus. Lipsa oricarui document poate duce la prelungirea termenului de solutionare a garantiei.
In cazuri speciale cand partile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiza la un specialist in domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea în culpa.

RETURUL
Dreptul de retragere se face conform OUG 34/2014 art. 9/1 in termen de 14 zile - conditiile si modalitatile de exercitare a dreptului de retragere, pentru cazurile prevazute in prezenta ordonanta, sub forma clauzei urmatoare: "consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere".
Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul (vanzatorul) cu privire la decizia sa de retragere din contract, in scris la adresa de e-mail contact@rotaru-trailers.ro
- Dreptul de retragere in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier. Produsul returnat trebuie sa se prezinte in aceeasi stare in care a fost livrat, in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit.
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la primirea returului.
Returul se va face prin aceeasi modalitate ca la expediere, curierat GLS sau Fan Courier la adresa: Str. Gheorghe Doja nr . 177, Targu Mures. Produsele returnate trebuie ambalate corespunzator pentru a fi protejate la transport.
Nu solicitati contravaloarea produselor returnate in sistem ramburs. Acestea se vor returna dupa receptionarea produselor de catre reprezentantii furnizorului.

SC ROTARU TRAILERS SRL nu va ingradeste dreptul la retur conform OUG 34/2014.
Dupa ce se va receptiona returul in depozitul furnizorului, se va verifica starea produselor returnate.
Ulterior se va comunica statusul returului.

Daca produsele returnate:
-au ambalajul deteriorat, fara etichetele si inscriptionarile specifice
-nu se afla in ambalajul original in care au fost livrate
-sunt lipsite de accesoriile si componentele originale
-prezinta urme de montaj, vopsire sau sudura
-sunt de origine(OE) si sunt comandate din depozitele externe prin comenzi speciale pentru care s-a solicitat plata in avans sau sunt comandate gresit deoarece cumparatorul nu a pus la dispozitie datele de identificare ale componentelor remorcii sau au fost comunicate eronat, atunci vi se va comunica (daca exista) si costul aducerii acestora la conformitate pentru a putea fi repuse in vanzare.